Elektroniczna karta kontrolna tymczasowego bezrobocia: wszystko, co musisz wiedzieć.

09-12-2024
Download de C3.2 app

Od 1 stycznia 2025 karta kontrolna tymczasowego bezrobocia (eC3.2) będzie w pełni cyfrowa. Co to dla ciebie oznacza i co dokładnie musisz zrobić? Zebraliśmy dla ciebie wszystkie ważne informacje.


Od 1 stycznia 2025 karta kontrolna tymczasowego bezrobocia (eC3.2) będzie w pełni cyfrowa. Papierowa wersja? Zniknie na dobre! Każda osoba w Belgii dotknięta tymczasowym bezrobociem będzie musiała korzystać z elektronicznej karty kontrolnej. Co to oznacza dla ciebie i co dokładnie musisz zrobić? Przedstawiamy wszystkie ważne informacje.
 

Co to jest elektroniczna karta kontrolna (eC3.2)?

Elektroniczna karta kontrolna (eC3.2) to praktyczne narzędzie cyfrowe do rejestracji twojej sytuacji w przypadku tymczasowego bezrobocia. Tak naprawdę, ta opcja była już w przygotowaniu od jakiegoś czasu – dokładnie od 2018 roku – a od września 2023 wszyscy pracownicy mogli korzystać z niej dobrowolnie (za zgodą swojego pracodawcy). Od 2025 roku stanie się to obowiązkowe. Ale nie ma się czym martwić, cyfryzacja sprawia, że wszystko jest prostsze!

 

Dlaczego cyfrowo? Oto zalety

Elektroniczna karta kontrolna znacznie ułatwia życie:

  • Bez komplikacji, tylko wygoda: papierowe formularze to przeszłość. Wszystko odbywa się cyfrowo. Wygodne, prawda?
     
  • Szybsza wypłata: jednym kliknięciem wysyłasz swoją kartę do instytucji wypłacającej, dzięki czemu szybciej otrzymasz płatność.
     
  • Zawsze bezpiecznie: twoja karta jest przechowywana cyfrowo i nie może się zgubić.
     
  • Błąd? Żaden problem: poprawki można wprowadzać bez dodatkowej papierkowej roboty czy administracyjnych komplikacji. Pamiętaj jednak, że musisz zawsze podać powód zmiany.
     

To także korzyści dla pracodawców: obowiązkowa księga weryfikacji zniknie od 2025 roku. Krótko mówiąc, zyskają wszyscy!
 

Co to oznacza konkretnie dla ciebie?

W zależności od sektora, w którym pracujesz i twojej sytuacji, obowiązują różne zasady:
 

Dla pracowników budowlanych (PC 124)

Dla pracowników budowlanych aplikacja eC3.2 od 1 stycznia 2025 roku stanie się codzienną rutyną. Każdego dnia zaznaczasz w aplikacji, czy pracujesz, jesteś chory, masz wakacje czy jesteś tymczasowo bezrobotny – nawet jeśli nie ma tymczasowego bezrobocia. W ten sposób Twoja administracja zawsze będzie w porządku i unikniesz problemów później.
 

Dla wszystkich innych pracowników

Dla osób pracujących poza sektorem budowlanym aplikacja będzie konieczna dopiero w momencie przejścia na tymczasowe bezrobocie. Od pierwszego dnia bezrobocia w danym miesiącu codziennie rejestrujesz swoją sytuację zgodnie z instrukcjami w aplikacji. Proste i jasne!
 

Jak to działa?

Przejście na eC3.2 jest bardzo proste. Wykonaj te cztery kroki:

  1. Pobierz aplikację: znajdź aplikację eC3.2 w Google Play Store lub Apple App Store i zainstaluj ją na swoim smartfonie.
  2. Zaloguj się: zaloguj się za pomocą eID lub itsme. Jesteś pracownikiem przygranicznym? Wtedy możesz w biurze RVA uzyskać alternatywny klucz cyfrowy.
  3. Zarejestruj swoją sytuację:
    • Pracownik budowlany? Od 2025 roku codziennie rejestrujesz swoją sytuację w aplikacji. Dotyczy to także dni, gdy nie jesteś tymczasowo bezrobotny.
    • Pracujesz w innym sektorze? W takim przypadku zaczniesz korzystać z aplikacji dopiero, gdy będziesz tymczasowo bezrobotny. Od pierwszego dnia bezrobocia w miesiącu codziennie rejestrujesz swoją sytuację zgodnie z instrukcjami w aplikacji.
  4. Wyślij swoją kartę: pod koniec miesiąca potwierdzasz wypełniony kalendarz i wysyłasz go do instytucji wypłacającej.

Potrzebujesz więcej pomocy? Sprawdź instruktażowy film i krok po kroku naucz się, jak to działa.
 

Najczęściej zadawane pytania
 

Co jeśli nie mam smartfona?

Nie masz smartfona? Nie ma problemu! Możesz wypełnić eC3.2 również za pomocą komputera. Jeśli to nie jest możliwe, możesz tymczasowo ubiegać się o odroczenie za pomocą formularza w RVA.
 

Co jeśli popełnię błąd?

Nie stresuj się! Błędy można poprawić w aplikacji. Zawsze podaj jednak powód, ponieważ RVA monitoruje zmiany.
 

Czy mogę rozpocząć wcześniej?

Oczywiście! Pobierz aplikację już dziś i wypróbuj ją. Dzięki temu będziesz przygotowany i unikniesz stresu, gdy termin się zbliży.

 

Masz jeszcze pytania?

Twój zaufany kontakt w firmie Accent chętnie ci pomoże.